Tidak faham, salah faham, kurang faham atau tak faham langsung

7:46 PM / Posted by Three stooges /

Tidak faham adalah istilah yang sering kita dengar. Jadi adalah rakan seperjuangan kami yang tidak faham niat baik kami untuk membantunya. Kami sendiri pun turut menjadi tidak faham apabila niat baik kami disalah sangka. Nak dicakap bengong tp teror pulak cakap org putih. Kami rasa golongan ini adalah orang yang masih berada di zaman batu kot. Blog kami dipersalahkan sehingga kan ramai yang menuduh blog ini adalah satu blog yang cuba menjatuhkan kredibiliti beliau. Nampaknya orang mcm ini perlu lah mengikut sesi-sesi kaunseling yang diadakan bagi membersihkan perasaan PHD, Perasaan Hasad Dengki dengan orang lain. Bagi kami blog ini adalah forum untuk rakan-rakan kami untuk berkongsi pendapat atau meluahkan masalah yang dihadapi supaya dapat diselesaikan bersama berbanding MENGUTUK, MENGUMPAT DIBILIK KERJA. Ingatlah bahawa perbuatan ini hanya membawa kepada keburukan lagi terhapa kumpulan-kumpulan PENGUTUK, PENGUMPAT ini. Kami cukup terkilan dengan tindakan seorang rakan seperjuangan yang menuduh rakan kami serta KONCO-KONCONYA(Macam mafia la plak) cuba menjatuhkan kredibiliti beliau. Wahai rakan yang MENGUMPAT, MENGUTUK, MENUDUH rakan kami, kamu sebenarnya telah salah sangka kerana kami mencipta blog ini tidak terdetik pun  cuba menjatuhkan siapa2 pun dalam jabatan kita. Malahan niat pertama kami ialah membantu mendapatkan maklum balas mengenai jamuan tersebut. Tetapi malangnya niat baik kami disalah sangka.Tak apalah, tuhan tahu niat kami, tak kisah lah kalau kami DIUMPAT, DIKUTUK, DITUDUH yang bukan2. Janji niat kami baik dan tidak ada niat pun untuk merosakkan perhubungan yang sedia ada.Tapi yang kami pasti rupa-rupanya, blog kami ini mendapat sambutan kerana yang pasti apabila ada KUTUKAN tersebut sudah pasti ada yang melawat blog ini. Terima kasih ye. Kami tidak akan tunduk dengan mana2 pihak yang cuba menyekat atau menghalang kami dari membantu rakan2 diluar sana kerana kami pasti bahawa blog inilah forum kita untuk berkongsi pendapat atau menceritakan masalah supaya perasaan lega dapat dirasai apabila meluahkan ketidakpuasan hati tersebut. Bukannya dengan MENGUMPAT, MENGUTUK, MENUDUH atau mana2 lah yang sewaktu dengannya.Semoga tuhan memberkati niat baik kami.

4 comments:

Comment by Tea Cha Hai on November 1, 2008 at 9:15 PM

Salam..
Biasalah tu kalau kita lebih advance drpd orang lainn.. oleh itu somtime saya suka jadi org "bodoh2" tak pun buat2 bodoh...hehehehe..
Ermm..andaikata saya termasuk dlm kump Pengumpat dll tu, saya minta maaf dr ujung rambut sampai ujung kaki...
Ermm...andaikata saya bukan drpd kump itu (hehehhe coz saya bkn terrer English pun), saya juga minta maaf dari hujung kaki ke hujung rambut, yalah kekadang saya suka berterus terang (tapi takut pula niat disalah faham)..
Terus terang better than umpat kan, kita ble share pendapat and TALK AS ADULT (ble juga BI ku ni)

Anonymous on November 2, 2008 at 12:30 AM

Assalamualaikum
weii relak laa..knp ni jgn gaduh2..bulan raya pun baru lepas..masih panas lagi..whatever happen.. happens..jgn panjang-panjangkan.. aku tlg arrange tempat ja ah..the rest aku x campur..ini majlis terakhir sama pn carol, majlis akhir tahun untuk kita..so lets enjoy..nasihat aku sbg kawan,kepada semua yang membaca
place yourself in each other shoes..try to understand..mungkin ada yang tersinggung, terasa or whatever...forgive each other laa..
although i know its easy to talk than done ..tq

MAAF ZAHIR BATIN SEKIRANYA ADA YANG TERASA HATI ATAU TERSINGGUNG..

ENGLISH TEACHER - Habsah (skbp)

Comment by ABOTfnd on November 2, 2008 at 8:48 AM

Hi sis@bro....I like that explanation that be given... Be straight better than other ...Make itu SKeBP SPIRIT up up up again like before...Think always what we can give to school than THINK what school give to us...Adios.....
SELAMAT berSELAMAT

Anonymous on November 2, 2008 at 10:35 AM

Waduh2..panas ini..rileks la beb..dunia ini ada macam2 perangai jadi apatah lagi dalam satu jabatan..memang kebiasaan la tu ada yang cemburu apabila kita dah advance..perasaan P.H.D tu memang sentiasa ada pada setiap manusia yang masih belum puas dengan apa yang ada..nasihat saya terhapa penulis dan pembaca blog ini supaya berdamai..saya bukan lah menyokong tindakan penulis blog ini tapi apa yang dibuat adalah satu jalan yang baik kerana inilah forum bersama bagi berkongsi idea, luahan perasaan dan masalah supaya lega tu ada apabila kita tau ada yang mendengar masalah kita..dulu saya juga terkena seperti penulis blog ini tapi saya hanya meneruskan usaha saya tanpa perlu memperdulikan apa yang dikatakan orang walaupun telinga sentiasa dalam keadaan panas..selamat berjuang three stooges..masih ramai pengikut dan penyokong anda diluar sana..adios..

Post a Comment